نماز جمعه ی این هفته در شبستان حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 30
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 306
:: بازدید ماه : 7995
:: بازدید سال : 20684
:: بازدید کلی : 297822
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 10 اسفند 1397

تهیه و تنظیم ـ هباس کرم الهی

روز جمعه 10 اسفندماه 1397 بعد از اذان ظهر ، نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام ، در شبستان حرم دانیال نبی(ع) برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته  خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و خطبه ی اول را به «براء بن مالک بن نضر انصاری» یکی دیگر از یاران محمد پیامبر اسلام(ص) اختصاص داد  و در این خصوص اظهار نمود : براء بن مالک بن نضر انصاری و انس بن مالک بن نضر انصاری ؛ دو برادر از یک پدر و یک مادر بودند  و در حالی که قاعدتا باید از نظری « رفتاری ، اعتقادی و اخلاقی»  مشابه ی هم باشند اما 180 درجه با هم متفاوت بودند .

وی افزود : براء بن مالک بن نضر انصاری در همه ی جنگ های پیامبر اکرم(ص) به جزء جنگ «بدر» حضور داشت  و حتی در جنگ های « جمل ، صفین و خوارج » همراه با امیرالمؤمنین(ع) جنگید و همیشه  یار و یاور پیامبر (ص)  بود و بر خلاف او انس بن مالک بن نضر انصاری هم با پیامبر اکرم(ص) مخالف بود و هم از اهل بیت(ع) خوشش نمی آمد و با توجه به این که به مدت 8سال  روزانه پیامبر را می دید اما در این 8 سال فقط یکی دو مورد از رسول الله(ص) سئوالات شرعی پرسیده است .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش خاطر نشان نمود : نکند ما هم عاقبتی مثل انس داشته باشیم و مسائل شرعی را نپرسیم تا کار به جایی برسد که نه روزه ای که می گیریم قبول شوند و نه نمازمان مورد قبول خداوند باشد ؛ همیشه ما باید مطمئن باشیم که اگر « ارکان نماز ، شکیات ، مقدمات و...... نماز » آگاهی کامل نداریم از علما بپرسیم ؛ آیا تاکنون پرسیده ایم  که درست نماز می خوانیم ؟ انس بن مالک  درس بزرگی باید برای  ما باشد ؛ انس هر چه صحبت کرده  و از احادیث پیامبر استفاده کرده است  ، در واقع صحبت هایی هستند که از دیگران شنیده است و همین بی توجهی ها و مخالفت های با پیامبر(ص) و امام علی(ع) باعث شد که عواقب کار خود را ببیند .

آیت الله سید محمد امام ، در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : حضرت امام علی(ع) نه در آن 25 سال که فقط  مسائل شرعی را مطرح می کرد و یا شبهات دینی را بر طرف می کرد ، اما وقتی خلیفه بود  در دوران حکومتش  از مردم درخواست کرد « ای مردم هر کسی  از شما  شنید که روز غدیر  پیامبر اکرم(ص) دست مرا بالا برد و فرمود ؛ بعد از این  علی جانشین است ، اکنون دست خود را بالا ببرد » اکثرا دست بالا بردن به جز انس بن مالک و هفت نفر دیگر که دست بالا نبردند .امام علی فرمود : « ای انس  شما  در آن روز حضور نداشتی ؟ » انس جواب داد : « من دیگر پیر شده ام  و همه چیز را فراموش کرده ام » آن هفت نفر هم همین را گفتند ؛ امیرالمؤمنین وقتی که این را شنید فرمود : « خدایا اگر اینها دروغ می گویند  به دردی آنها را مبتلا کند که همه ببینند » تا اینکه یک پیسی در صورت انس نمایان شد که هر روز بیشتر  خود را نشان می داد ، انس صورت خود را می پوشاند تا کسی نبیند اما وقتی که به جز چشم هایش کل صورتش را پیسی در بر گفت همه  می دانستند که این از دعایی است که امام علی(ع) در حق آنها داشته است ؛ آن هفت نفر هم هر کدام به دردی مبتلا شد .و این عاقبت کار انس بن مالک است .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به وفاداری براء بن مالک بن نضر انصاری نسبت به پیامبر(ع) پرداخت و در این راستا خاطرنشان نمود : براء بن مالک بن نضر انصاری مستجاب الدعوه بود به طوری که پیامبر(ص) فرموده است « هر وقتی در یک کاری به بن بست خوردید و یا  انجام دادنش بسیار  سخت بود نزد براء بن مالک انصاری بروید و دست به دامان ایشان شوید . » ما باید بدانیم که در جبهه ی حق هستیم یا باطل ؛ قاعدتا از هر کس بپرسی می گوید من حق هستم  ؛ لذا بیایید کاری کنیم که فردای روز قیامت  از روی پل صراط بتوانیم به راحتی عبور کنیم ؛ شیطان  وقتی می آید و می گوید « شما اینطور باشید و یا شما فلان کار را انجام بده » بدانیم که این حرف ها برای ما ارزشی ندارد بلکه باید  بدانیم کاری  را که انجام می دهیم  در واقع کمک به امام زمان(عج) است یا داریم به شیطان کمک می کنیم ؟ جواب این سئوال بسیار سخت است .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به غزوه ی خندق و موقعیت خوبی که براء بن مالک بن نضر انصاری برای خوزستان به دست آورد اشاره کرد و گفت :در سال 16 قمری و در زمان خلیفه ی دوم اسلام  به فرماندهی ابوموسی اشعری ، زمانی که هرمزیان در ایران حکومت می کردند ؛ به خوزستان و از جمله شوش حمله کردند ؛ در تاریخ نوشته اند 80 بار طی شش ماه  حمله کردند اما نتوانستند قلعه ای که در شوشتر پیدا کرده بودند را به تصرف خود درآورند و وارد آن شوند تا این که نزد براء بن مالک بن نضر انصاری رفتند و از او خواهش کردند ؛ مگر تو مستجاب الدعوه نیستی؟  پس چرا دعا نمی کنی که ما پیروز شویم ؟ با این درخواست و خواهش  براء بن مالک دو تا دعا کرد ؛ اول این که  خودش به شهادت برسد و دوم این که نیروهای اسلام بر هرمزیان پیروز شوند .؛ ابتدا دعای اولش مستجاب شد چون تیریس  آمد و به پیشانی اش خورد  و در نتیجه به شهادت رسید و روز بعد از شهادت ایشان نیز قلعه توسط اسلام فتح شد ؛در غزوه خندق حاضر بود و در فتح شوشتر کشته شد و اولین شهید اسلام در ایران است و باید این نکته را هم افزود ؛ قدیمیترین قبرهای شوشتر، مزار براء بن مالک انصاری است .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به دلایل سفر رئیس جمهور سوریه به ایران اسلامی اشاره کرد و گفت : وقتی که این همه سال ایران پشتیبان دولت و مردم سوریه بوده و این مردم  مظلوم این کشور حمایت کرده است بشار اسد به ایران آمده تا از مقام معظم رهبری و از ملت متدین ایران قدردانی نماید .

وی افزود : البته هدف اصلی ما در واقع دفاع از خودمان بوده است ، اگر سوریه شکست می خورد و رئیس جمهور این کشور به تشخیص مستقیم آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل انتخاب می شد ، به دنبال آن عراق را در اختیار می گرفتند و سپس  ما مجبور بودیم سنگرها را به جای سوریه در اصفهان ، تبریز و دیگر استان ها مستقر می کردیم ؛ به نظر شما اگر سنگرها را در ایران  می بستیم  به جای این که مثلا در سوریه 1000 شهید  تقدیم کنیم  به همان اندازه شهید می دادیم؟ خیر مطمئن باشید شاید چند برابر جنگ هشت ساله ی عراق علیه ایران  جوانان ما شهید می شدند و زنان مورد تعرض قرار می گرفتند پس اگر دفاع و پشتیبانی از سوریه داشته ایم دفاع از خودمان بوده است .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  افزود : مقام معظم رهبری  لقب « مرد بزرگ عرب» را به بشار اسد داد ، لقبی که تا قبل از این به جمال عبدالناصر داده بودند ولی این فرد گوشش همیشه در دست رئیس جمهور آمریکا بود  و یا قومیت گرایی سر لوحه ی کارش بود اما وقتی افراد ملی گرا و اسلام گرا از هم جدا شدند همه چیز نمایتان شد عبدالناصر نشان داد که دلسوز مردم و کشورش نیست بلکه دلسوز اربابش است  ، فردی بود همانند شاهپور بختیار در ایران که در حالی که آراسته بود  ولی آب بدون هماهنگی آمریکا نمی نوشید  و اجازه اش به دست اربابش بود البته ما اشخاصی اینگونه زیاد داشته ایم نظیر « مهدی بازرگان ، ابوالحسن بنی صدر ، محمد خاتمی ، شاهپور بختیاری ، یاسر عرفات و.... » و مسیر و هدف این اشخاص برای ما با بصیرت افزایی مقام معظم رهبری کاملا روشن شد .

آیت الله سید محمد امام در بخش پایانی سفر رئیس جمهور سوریه به ایران خاطر نشان نمود : این سفر به جهانیان ثابت کرد  که هیچ مسئله ای در منطقه بدون نظر ایران  به جایی نمی رسد ؛ ؟آمریکا دوباره می خواهد به بهانه ی  ایجاد انرژی هسته ای در عربستان ، این گاو شیده ی خود را بدوشد ؛ این شناخت برنامههای دشمن برای ما اهمیت دارد و اگر متوجه  شدیم که دور و بر ما چه می گذرد  قطعا موفق خواهیم شد , این را مقام معظم رهبری بارها در  کلاس های فقه ، گام دوم انقلاب و دیدار با اقشار مختلف مردم فرموده اند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به درگذشت آیت‌الله محمد مؤمن قمی به عنوان ستون فقرات شورای نگهبان اشاره کرد و تصریح نمود : افرادی که رد صلاحیت می شدند ، شورای نگهبان را مورد هجمه قرار می دادند و در مقابل آیت الله مؤمن قمی  سینه ی خود را سپر می کرد و از شورای نگهبان دفاع می کرد .؛ این عالم هیچ وقت  زندگی خود را تغییر نداد و همیشه ساده زیست بود .البته را هم باید بگویم ، وقتی من از ساده زیستی و تقوای عالمی صحبت می کنم برخی مته به خشخال می زنند و گویند یعنی بقیه ی علما  با تقوا نیستند ؟ و یا زندگی اشرافی گری دارند ؟ در پاسخ به اینگونه اشخاص باید بگویم همه ی علمان   یک زندگی در حد متوسط رو به پایین دارند .و اگر هم تعدادی  زندگی اشرافی گری دارند در واقع اینها اقلیت ها هستند .

آیت الله امام در بخش پایانی خطبه ی دوم به آمار بالای بیکاری اشاره کرد و گفت : چند سال پیش  پشت همین تریبون نماز جمعه اعلام کردم که آمار بیکاری بالاست باید فکری کرد ؛ آماری به من نشان دادند که به آنها گفتم این آمار دقیق نیست ، تا این که رئیس جمهور چند روز پیش اعتراف کرد  که هر چه ما برای بیکاران  تلاش می کنیم  آمار بیکاران باز بالاتر می رود  در واقع علنی این موضوع را اعتراف کرد ؛ اصل قضیه این است  ؛ فردی را به کار  می برند ؛ اسم او را از لیست بیکاران خارج می کنند  اما بعد از یک قرارداد28 روزه  آن کارگر را از کار اخراج می کنند  و در نتیجه مجبور می شود دوباره به همان اداره ی کار برود و اسم خود را در فهرست جویندگان کار اضافه کند لذا از مسئولین ذیربط می خواهم که آمارهای سه در چهار  به مردم تحویل ندهند و ریشه ای به فکر چاره جویی باشند و اگر کسی را به کار مشغول می کنند پس از گذشت چند روز دوباره اخراجش نکنند .

صادق ساعدی رئیس کمیه ی امداد امام خمینی(ره) به مناسبت سالروز تأسیس کمیته ی امداد امام خمینی(ره)  به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه گفت : کمیته ی امداد امام خمینی(ره) ، توسط امام راحل  ، در ۱۴ اسفند  برای پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آن‌ها تأسیس گردید.

وی در ادامه به اختصار به عملکرد سال 1397 دستگاه خود اشاره کرد و اظهار داشت : کمیته ی امداد شهرستان شوش  در مجموع 2000 خانوار را تحت پوشش دارد که جمعیتی بالغ بر 6500 نفر را تشکیل می دهند  .

رئیس کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) افزود : « 122 جهیزیه به نوعروسان با مبلغی بالغ بر 2670000000ریال  ـ تسهیلات قرض الحسنه ی کارگشایی جهت رفع مشکل مددجویان و اقشار آسیب پذیر  در حدود 179 فقره و با مبلغی بالغ بر 6220000ریال ـ پرداخت شهریه ی دانشجویان  و هزینه ی کمک تحصیلی و لوازم التحریر به مبلغی بالغ بر 2880000000ریال ـ اهداء لوازم گرمایشی و سرمایشی با مبلغی بالغ بر 1100000ریال ـ اشتغال ایجاد شده برای مددجویان  و اقشار آسیب پذیر به میزان 146 فرصت شغلی و با اعتباری بالغ بر 26350000 ریال ـ وکمک رسانی به 450 یتیم و محسنین تحت حمایت  با اعتباری به میزان 3500000000ریال » عمدترین فعالیت ما در این بخش به شمار می آید .

ساعدی در ادامه به فعالیت های دستگاه خود در بخش فرهنگی اشاره کرد و تصریح نمود :« 135 مددجو که تاکنون موفق به زیارت نشده بودند را به عتبات عالیات  و مشهد مقدس اعزام نمودیم ـ برگزاری 44 جلسه  آموزشی با بهره بردن از کارشناسان حوزه ی علمیه ، نیروی انتظامی و بهزیستی  در زمینه های  آشنایی با مواد مخدر ، سبک  زندگی اسلامی ، عقیدتی و احکام  برای 880 نفر از خانواده های تحت پوشش ـ کمک هزینه ی مسکن  شامل  « احداث و یا خرید مسکن» 96 مورد با اعتباری بالغ بر 8100000000 ریال» بخشی از کارهای فرهنگی ماست که از ابتدای سال 1397 تاکنون انجام شده است .

رئیس کمیته ی امداد امام(ره) شهرستان شوش در پایان خاطر نشان نمود : از مردم ولایتمدار ، سخاوتمند و نیکوکار شهرستان شوش انتظار دارم همانند سال های قبل که نسبت به  ایتام و قشر ضعیف جامعه عنایت داشتند ، امسال نیز در جشن نیکوکاری که با شعار « عید برای همه » است شرکت نمایند و دل ایتام و نیازمندان که چشم به راه عنایت  و کمک شما را دارند شاد و خوشحال نمایند .

شایان ذکر است در پایان  به7 نفر از دانش آموزان  پایگاه  مقاومت بسیج امام خمینی(ره) منطقه ی 10 به نام های « مهدی شحیطی ـ میثم شحیطی ـ محمدرضا کردی ـ حسین منصوری ـ امیرحسین حویزاوی ـ محمدرضا عبدالی و رضا کرملاچعب» به خاطر قرائت قرآن و اذان خوانی با حضور «امام جمعه ، جانشین فرمانده سپاه ناحیه ی شوش و حجت الاسلام سید حسن نجات » جوایزی اهدا شد .

 



:: بازدید از این مطلب : 1584
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.